MANUEEL THERAPIE

WAT IS MANUEEL THERAPIE

Wat is manueel therapie en waarbij kan het u helpen:

Manuele therapie is een aanvulling op de reguliere fysiotherapie, waarbij de manueel therapeut een aanvullende master-opleiding heeft gevolgd.

De manueel therapeut heeft in vergelijk met de algemeen fysiotherapeut extra mogelijkheden om functiestoornissen van gewrichten te behandelen. Soms wordt de behandeling aangevuld met gedoseerde impulstechnieken. Hierbij worden de gewrichten sneller bewogen waarbij men soms een knappend of krakend geluid hoort. De meeste patiënten ervaren dit als een kortstondig vreemd gevoel maar vinden het over het algemeen niet pijnlijk. De resultaten van deze behandeling zijn vaak direct merkbaar. Men ervaart een toename in bewegingsvrijheid en een vermindering van pijn.

Veel voorkomende klachten die de manueel therapeut behandelt:

• Nekpijn & hoofdpijn, duizeligheid
  • Rugklachten
  • Schouderklachten, vooral in combinatie met nekklachten

Wat doet de Manueel therapeut?

Mensen die met klachten bij een manueel therapeut zijn geweest, voelen vaak direct een verandering: de pijn is minder en ze kunnen makkelijker bewegen. Dit komt omdat de manueel therapeut tijdens de behandeling gewrichten op een bepaalde manier beweegt en samen met u oefent om uw houding, kracht, stabiliteit of coördinatie te verbeteren. De manueel therapie is altijd een onderdeel van een behandeling, waarbij advisering en oefeningen en voldoende bewegen het belangrijkste onderdeel zijn en de manueel therapie een toevoeging is om het doel te bereiken.

Fysiotherapie Oud-Beijerland - Therapie - Manueel Therapie

Meer THERAPIE

Bij wie kunt u terecht binnen onze praktijken:

Binnen Fysiotherapie Oud-Beijerland kunt u voor manueel therapie terecht bij:

WAT IS MANUEEL THERAPIE

Wat is manueel therapie en waarbij kan het u helpen:

Manueel therapie kan u helpen bij pijnklachten die, gepaard gaan met het slechter bewegen van gewrichten. In overleg met u wordt er door een verwijzend arts of behandelend manueel therapeut gekeken of de patiënt baat zou kunnen hebben bij manueel therapie. Ook kunt u door een behandeld fysiotherapeut intern worden doorverwezen naar aan manueel therapeut.

Veel voorkomende klachten die de manueel therapeut behandelt:

• Nekpijn & hoofdpijn, duizeligheid
  • Rugklachten
  • Schouderklachten, vooral in combinatie met nekklachten
Fysiotherapie Oud-Beijerland - Therapie - Manueel Therapie

Wat doet de Manueel therapeut?

Bij wie kunt u terecht binnen onze praktijken:

Binnen Fysiotherapie Oud-Beijerland kunt u voor manueel therapie terecht bij:

Bob van der Loos - Fysiotherapeut - Fysiotherapie Oud-Beijerland

Bob